Natalie is aangesloten bij de ABvC en RBCZ, wat betekent dat zij moet voldoen aan specifieke eisen. Jaarlijkse opleidingen, bijscholing, supervisie en intervisie zijn minimale vereisten om de kwaliteit te waarborgen. Bovendien is er een gedragscode en is Natalie aangesloten bij een klachtencommissie SCAG.
U heeft een klacht, wat nu?
Meestal lost een goed gesprek met uw therapeut uw onvrede of klacht op.
Het is belangrijk om uw onvrede of klacht eerst met uw therapeut te
bespreken. Misschien is er sprake van een misverstand en komt u er samen uit
als u kenbaar maak waarover u ontevreden bent of wat u anders wilt. Is het
moeilijk uw onvrede onder woorden te brengen? Probeer het dan op te
schrijven en leg deze notitie voor aan uw therapeut. Mogelijk ontstaat er op
deze manier een opening om met elkaar te praten en het probleem de wereld
uit te helpen.
Als u er samen niet uitkomt
Voelt u zich niet in staat uw onvrede of klacht te bespreken met uw therapeut,
laat de situatie dit niet toe of komt u er samen niet uit? Dan kunt u gebruik
maken van een klachtenfunctionaris. Deze ondersteunt u bij het formuleren
van uw klacht of onvrede en bij het onderzoeken van oplossingen. Samen met
u wordt gekeken naar de mogelijkheden om gehoor te vinden voor uw klacht.
Uw klacht wordt binnen zes weken afgehandeld.
De klachtenfunctionaris is gratis en onafhankelijk.
www.scag.nl
Psychologen- en therapeutenpraktijk
© 2025 GOB Leiden & GOB Praktijken